Συχνές ερωτήσεις

Λύνουμε τις απορίες σας, Είμαστε στη διάθεσή σας

Τι θα ερωτηθώ, όταν καλέσω για εισαγωγή;

Κατά την αρχική επικοινωνία μαζί σας, συλλέγουμε τις απαραίτητες πληροφορίες (Έντυπο ενδιαφερομένου για εισαγωγή), ώστε να επιβεβαιώσουμε τη διαθεσιμότητα κατάλληλου θαλάμου, να επιλέξουμε τη θέση νοσηλείας που προτιμάτε και να καταλήξουμε στο αντίστοιχο προσφερόμενο οικονομικό πακέτο.

Ό,τι χρειάζεται να γνωρίζετε πριν καλέσετε συμπεριλαμβάνεται στο Έντυπο ενδιαφερομένου για εισαγωγή (Δημογραφικά στοιχεία, παθολογικό ιστορικό, φαρμακευτική αγωγή, επίπεδο επικοινωνίας, κινητική κατάσταση κ.λπ.)

Με τη σύμφωνη γνώμη του ασθενούς ή του δικαστικού συμπαραστάτη γίνεται ο προγραμματισμός της εισαγωγής, κατά την οποία προσκομίζονται τα εξής έγγραφα: 

1.    Βιβλιάριο υγείας θεωρημένο για το τρέχον έτος (εφόσον υπάρχει) 
2.    Ταυτότητα ασθενούς 
3.    ΑΦΜ 
4.    ΑΜΚΑ 
5.    Τυχόν πρόσφατες εργαστηριακές και απεικονιστικές εξετάσεις 
6.    Φαρμακευτική αγωγή 
7.    Ταυτότητα συγγενούς σε περίπτωση που δεν είναι υπεύθυνος για την εισαγωγή ο ίδιος ο ασθενής και δικαστική συμπαράσταση 
8.    Προκαταβολή των νοσηλίων έως το τέλος του τρέχοντος μηνός 
9.    Απαραίτητος ιματισμός (7-12 αλλαξιές ρούχων: κάλτσες φανελάκι, εσώρουχο, νυχτικό/πιζάμα ή μπλούζα και παντελόνι, 1 μπουφάν εφόσον βαδίζει ή και 2 ζακέτες, κεντημένα με το ονοματεπώνυμο του φιλοξενούμενου. Θερμή παράκληση! Τα ρούχα να είναι όσο το δυνατόν πιο ελαστικά και ευρύχωρα!) 
10.    Υπόδηση (τουλάχιστον 1 έως 2 ζευγάρια παπούτσια και 1 ζευγάρι παντόφλες) 
11.    Αερόστρωμα εφόσον σας γίνει σύσταση 
12.    Πρόσφατο αρνητικό PCR / πιστοποιητικό εμβολιασμού 

Σας γνωρίζουμε, ότι η Κλινική δεν φέρει καμία ευθύνη για απώλεια αντικειμένων αξίας των φιλοξενούμενων, των συνοδών και επισκεπτών τους, όπως χρήματα, τιμαλφή, ακουστικά βαρηκοΐας, τεχνητές οδοντοστοιχίες, γυαλιά οράσεως και ηλίου, κινητά τηλέφωνα, laptop, tablet κ.λπ. 

Προσοχή! Απαγορεύονται κάθε είδους αιχμηρά αντικείμενα γιατί υπάρχει κίνδυνος τραυματισμού. Σε κάθε περίπτωση για κάθε αντικείμενο που θέλετε να δώσετε στους φιλοξενούμενους, να συμβουλευτείτε την υποδοχή. 

Πραγματοποιείται επισκεπτήριο για τις πτέρυγες 

  • Α & Β κάθε  Δευτέρα στις 12:00 
  • Γ & Δ κάθε Τετάρτη στις 12:00 
  • Ε & ΣΤ κάθε Παρασκευή στις 12:00 

Εάν για οποιοδήποτε λόγο αδυνατείτε τις συγκεκριμένες ημέρες και ώρες, μπορείτε να απευθυνθείτε στον προϊστάμενο των αντίστοιχων πτερύγων. 

Τηλεφωνική επικοινωνία με τους φιλοξενούμενους πραγματοποιείται καθημερινά 16:30 – 17:30, καλώντας στο 25210 42699. 

Υπάρχει επίσης, δυνατότητα βιντεοκλήσης με προγραμματισμένο ραντεβού.  

Για πληροφορίες καλείτε στο 6972857475 μέσω Viber. 

Βεβαίως εφόσον είστε ασφαλισμένος του ΕΟΠΥΥ, διαθέτετε ασφαλιστική ικανότητα (η οποία ελέγχεται με τον ΑΜΚΑ) και γίνει διάγνωση από το ιατρικό προσωπικό της Κλινικής, βάσει της οποίας χρήζετε νοσηλείας.

Αρκεί να ενημερώσετε για το εξιτήριο την υποδοχή ή τον θεράποντα ιατρό, ώστε να είναι έτοιμα τα απαραίτητα έγγραφα εγκαίρως. Όταν προσέλθετε την προγραμματισμένη ημερομηνία, γίνεται εκκαθάριση και παραλαμβάνετε προσωπικά αντικείμενα και απαραίτητα έγγραφα. 

Για το πρώτο 15θήμερο νοσηλείας: Κατά την εισαγωγή ή την επόμενη πραγματοποιείται ραντεβού γνωριμίας του θεράποντος ιατρού με τον επιμελητή της υγείας του φιλοξενούμενου. Στο πρώτο 15θήμερο (ή και για όσο κρίνει ο θεράπων) για λόγους προσαρμογής στο περιβάλλον, αλλά και ρύθμιση της αγωγής του φιλοξενούμενου ενδέχεται να μην ενδείκνυται το επισκεπτήριο.  

Γι’ αυτόν το λόγο κατά την εισαγωγή προκαθορίζονται για δική σας ενημέρωση α) τηλεφωνικό ραντεβού μεταξύ των 3-5 πρώτων ημερών νοσηλείας, έτσι ώστε να ενημερωθείτε για την πορεία προσαρμογής του φιλοξενούμενου και β) δια ζώσης ραντεβού το αργότερο 15 ημέρες από την εισαγωγή, ώστε να ενημερωθείτε για την πορεία της αξιολόγησης και ρύθμισης της αγωγής. 

Για το επόμενο διάστημα νοσηλείας: Η ενημέρωση για την πορεία των φιλοξενούμενων γίνεται από τον θεράποντα ιατρό, τις ώρες του επισκεπτηρίου και  κατόπιν προκαθορισμένων ραντεβού μέσω της υποδοχής. Για τους συγγενείς που  βρίσκονται μακριά ή για οποιοδήποτε λόγο αδυνατούν να προσέλθουν, οι ιατροί  ενημερώνουν τηλεφωνικά κατόπιν προκαθορισμένου ραντεβού. Σε κάθε περίπτωση, ενημέρωση γίνεται αποκλειστικά σε έναν ενδιαφερόμενο που έχει οριστεί κατά την εισαγωγή ως επιμελητής της υγείας και με εύλογη χρονική διαφορά από την προηγούμενη. 

Έκτακτες περιπτώσεις: Για κάθε έκτακτη διάγνωση (παθολογική, ανάγκη διακομιδής, ψυχοσύνδρομο κ.ά.) καθ’ όλη τη διάρκεια της νοσηλείας ενημερώνεστε άμεσα  από τον θεράποντα ιατρό, τον υπεύθυνο ειδικό παθολόγο, ειδικό καρδιολόγο ή και τον εφημερεύοντα ιατρό. 

Η Κλινική διαθέτει έξι πλήρως εξοπλισμένες και διαχωρισμένες μεταξύ τους πτέρυγες. Ανάλογα με τη διάγνωση και τις εξατομικευμένες ανάγκες επιλέγεται από τον θεράποντα ιατρό το ιδανικό περιβάλλον φιλοξενίας για την ενίσχυση της θεραπευτικής διαδικασίας του διαμένοντος. Στην Ψυχιατρική Κλινική Δράμας Αγία Ειρήνη κατανοούμε τις αυξημένες ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες στη φροντίδα των ηλικιωμένων και έχουμε δημιουργήσει διαχωρισμένες γηριατρικές πτέρυγες με σκοπό μια πληρέστερη διαχείριση/αντιμετώπιση χρόνιων νοσημάτων και γηριατρικών συνδρόμων. 

Οι διαφορές μεταξύ των Ψυχιατρικών Κλινικών και των Μονάδων Φροντίδας Ηλικιωμένων έγκεινται στις προσφερόμενες ιατρικές υπηρεσίες. Οι ψυχιατρικές κλινικές βάσει νόμου οφείλουν να έχουν 24ωρη ιατρική παρακολούθηση, συνεχή ψυχιατρική εκτίμηση των ασθενών που νοσηλεύουν, συγκεκριμένο αριθμό εξειδικευμένου νοσηλευτικού προσωπικού ανά νοσηλευόμενο, ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό. Σε μία μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων δεν υπάρχουν αντίστοιχες απαιτήσεις. Συνεπώς, σε μία ψυχιατρική κλινική προσφέρεται πολύ πιο εξειδικευμένη ιατρική φροντίδα σε ανθρώπους οι οποίοι αντιμετωπίζουν οποιασδήποτε μορφής άνοια. Επιπρόσθετα, σε μία ψυχιατρική κλινική η συνεργασία των ψυχιάτρων με γιατρούς άλλων ειδικοτήτων και καταρτισμένων νοσηλευτών διασφαλίζει την καλύτερη και έγκαιρη θεραπευτική αντιμετώπιση της εκάστοτε ψυχιατρικής νόσου, καθώς και την άμεση διάγνωση και αντιμετώπιση παθολογικών καταστάσεων. 

Υπάρχει δυνατότητα πληρωμής με: 

Μετρητά 

κάρτα 

κατάθεση σε τράπεζα (συμπληρώνοντας ως αιτιολογία στο καταθετήριο το επώνυμο του φιλοξενούμενου και αποστολή του στο email της κλινικής). 

Οι ημέρες του τρέχοντος μηνός προκαταβάλλονται στην αρχή του. Σε περίπτωση εξιτηρίου νωρίτερα, γίνεται εκκαθάριση και επιστρέφεται το ποσό των επιπλέον ημερών. 

Το Λογιστήριο και το Γραφείο Κίνησης της Κλινικής λειτουργούν από Δευτέρα έως Σάββατο 8:00 – 15:00. 

Βεβαίως, η Κλινική παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς με ασθενοφόρο το οποίο εξυπηρετεί φιλοξενούμενους αποκλειστικά από και προς την κλινική βάσει ισχύουσας νομοθεσίας. 

Στην Κλινική κατόπιν συνεννόησης παρέχονται υπηρεσίες πλυσίματος ιματισμού, Υπηρεσίες Καλλωπισμού (κομμωτήριο), Περιποίησης άκρων. 

Είναι η κατάσταση στην οποία τίθεται με δικαστική απόφαση ένα ενήλικο φυσικό πρόσωπο, το οποίο αντιμετωπίζει σοβαρότατα ψυχοδιανοητικά ή σωματικά προβλήματα, εξαιτίας των οποίων δεν μπορεί να υπερασπισθεί τα έννομα συμφέροντά του και θέτει σε κίνδυνο τον εαυτό του ή τους γύρω του. Η διαδικασία κατά την οποία από ένα τέτοιο άτομο αφαιρείται με δικαστική απόφαση η δικαιοπρακτική ικανότητα ολικά ή μερικά και ανατίθεται σε ένα άλλο πρόσωπο, τον δικαστικό συμπαραστάση, ονομάζεται θέση του προσώπου σε δικαστική συμπαράσταση. 

Δικαστική συμπαράσταση μπορεί να αιτηθεί 

Α) μόνο του το ίδιο το πρόσωπο για τον εαυτό του, εφόσον πάσχει αποκλειστικά από σωματική αναπηρία.  

Β) σε περίπτωση κάποιας διανοητικής ή ψυχικής διαταραχής, εκτός από τον ίδιο τον ασθενή, ο/η σύζυγος του, οι γονείς του, τα τέκνα του, ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών, το Δικαστήριο αυτεπάγγελτα. 

Η κήρυξη ενός προσώπου σε Δικαστική συμπαράσταση έχει σκοπό την προστασία του. Με γνώμονα αυτό, ορίζεται από το δικαστήριο ένα άτομο ως Δικαστικός συμπαραστάτης, στον οποίο ανατίθενται όλες ή ορισμένες δικαιοπραξίες του δικαστικά συμπαραστατούμενου. Σημαντικό όργανο του θεσμού της δικαστικής συμπαράστασης είναι το εποπτικό συμβούλιο. Το εποπτικό συμβούλιο αποτελείται από 3 έως 5 μέλη (συγγενείς ή φίλοι), οι οποίοι διορίζονται από το αρμόδιο δικαστήριο με σκοπό τον έλεγχο των ενεργειών του δικαστικού συμπαραστάτη. 

Για την έναρξη της διαδικασίας ο ενδιαφερόμενος απευθύνεται σε δικηγόρο. 

Εξατομικευμένες υπηρεσίες ψυχικής υγείας - Αντιμετώπιση του συνόλου των ψυχικών παθήσεων

Καταπολεμώντας το στίγμα της ψυχικής ασθένειας, στηρίζοντας τους πάσχοντες & τις οικογένειές τους